311 STAYING HEALTHY DURING PREGNANCY 740X400

A terhesség alatt az immunrendszer legyengülése természetes folyamat. Könnyebb megbetegedni, és pont ezért ebben az időszakban jobban kell  törődnöd magaddal. Lenn találhatod az útmutatónkat a terhesség alatti betegségmegelőzésről, és arra is adunk tippeket, hogy birkózz meg a reggeli rosszullét tüneteivel.

Mire számítsak a reggeli rosszulléteknél?

A terhesség korai szakaszában jelentkező reggeli rosszullét tünetei az émelygés és hányinger. A reggeli rosszullét normálisnak számít, és a neve ellenére a nap bármely szakaszában jelentkezhet. A tünetek enyhülnek, ha:

Pihensz: Tarts rendszeres szüneteket, mert a fáradtság csak súlyosbítja az émelygést

Elég folyadékot iszol: Gyakran és kevés vizet igyál, hogy hidratált maradj anélkül, hogy túl sokat vennél magadhoz

Rágcsálsz: Egyszerrre kis mennyiségben fogyassz egészséges ételeket, amik szénhidrátokban gazdagok és alacsony a zsírtartalmuk

Hideget tálalsz: A hideg ételek ilyenkor jobbak lehetnek a melegnél, mert kevesebb izzadsághoz vezetnek

Ügyelsz a higiéniádra: Ügyelj arra, hogy a reggeli rosszullét minden rohama után kezet moss, hogy megelőzd a bacilusok terjedését.

  • A nyers ételt külön tartsad és készítsd elő a főzött és gyorsételektől.
  • Tarts távol minden állatot vagy házi kedvencet a konyhától és az étkezőtől.

Diéta és ételhigiénia a terhesség alatt

Már a terhesség legelső szakaszától vigyázni kell arra, hogy mit eszünk, és hogy az ételt hogyan készítjük elő. A terhesség alatt sebezhetőbbek vagyunk bizonyos bakteriális fertőzésekkel szemben, amik komolyan veszélyeztethetik a magzatot és a te egészségéd, ezért egy jó diéta és a higiénia létfontosságú.

Hogy a baba már a kezdetektől a legjobbat kapja, egy egészséges és kiegyensúlyozott diétát kell követned, ehhez kerülni kell:

  • A lágy és nem pasztőrözött sajtokat és tejtermékeket.
  • Nyers vagy nem főzött tojást.
  • A májat, pástétomokat és pácolt húsokat, mint a pármai sonka vagy szalámik, továbbá a gyengén sütött húsokat.
  • Két adagnál több olajos halat ne fogyassz egy héten.
  • Próbálj napi 200mg koffeinnél többet nem magadhoz venni (ez kb. két csésze instant kávé).

Hogy jobban vigyázz a babára, már az ételkészítésnél is körültekintőbbnek kell lenned.

Kézhigiénia
Minden ételkészítés előtt és után szappannal moss kezet. Ha nincs szappan és víz kéznél, a Dettol Kézfertőtlenítő gél a bacilusok 99.9%-át elpusztítja.

Nyers étel
Nagyon ügyelj a nyers ételekre - a bacilusok megtelepszenek a nyers húsban, halban, tojásban, és könnyen átterjednek a konyha többi részére is.

Vágás és Főzés
Mosószerrel tisztíts meg minden konyhai edényt és vágódeszkát, majd öblítsd le őket meleg vízzel. A felületeket konyharonggyal és fertőtlenítőszerrel súrold. Újrafelhasználható konyharuhákat használhatsz, de ne felejtsd el őket rendszeresen megtisztítani és lefertőtleníteni.

Kuka
Mindig használj szemetes zacskót, a kukát pedig ürítés után fertőtlenítsd. Általános szabály, hogy lezárva tartsuk a szemetest, mert úgy nem vonzza a legyeket és más kártevőket.

Megfázás és influenza a terhesség alatt

A megfázást és az influenzát azt hiszem, nem kell bemutatni. Biztos megtapasztaltad már korábban a megfázással járó köhögést és a kiszáradt torkot, az influenza sajgó izmait és a lázat. A jó kézhigiénia csökkenti annak az esélyét, hogy elkapd valamelyiket.

  • Rendszeresen moss kezet szappannal és vízzel, vagy használj kézfertőtlenítőt. 
  • Rendszeresen takaríts és fertőtleníts, különös tekintettel a csapokra, kilincsekre, kapcsolókra.
  • Kerüld a megfázott vagy influenzás személyeket
  • Tarts zsebkendőt a szád és az orrod elé, ha köhögsz vagy tüsszentesz
  • A használt papírzsebkendőket rakd a a szemétbe, és moss utána kezet